Com ja hem dit altres cops en aquest blog, la tecnologia ha avançat molt
aquests últims anys i encara es continua innovant en aquest àmbit. Així
han anat apareixent nous artefactes com el smartphone, tauletes, rellotges intel·ligents, smart
TV, entre d'altres moltes coses. És evident que les noves generacions
estan molt influenciades per totes aquestes noves tecnologies i, per
tant, perquè no utilitzar-ho com a mètode d'aprenentatge.
Les
oportunitats que ens ofereix el marc de la tecnologia dins l'àmbit de
l'educació és immens, que utilitzat i explotat d'una manera correcta pot
suposar millores en l'aprenentatge dels nens i nenes. El fet de poder
gaudir de les noves tecnologies i Internet dins l'aula (parlem,
fonamentalment, de mòbils i tauletes), suposa un canvi en l'estructura
tradicional de l'escola i les aules.
Utilitzar els mòbils i les
tauletes com una eina d'aprenentatge suposa un canvi en els horaris i
els espais, ja que aquest aprenentatge es pot realitzar en qualsevol
lloc i en qualsevol moment. L'alumnat, per tant, ja no aprendrà només en
l'escola sinó que serà capaç de fer-ho allà on disposi d'un mòbil i
connexió a la xarxa. Això suposa potenciar al nen/a a
seguir un aprenentatge individual i propi, que sigui independent i
autònom, alhora que pot ser beneficiós per potenciar el treball en equip
gràcies a la multi connexió que ens ofereixen aquestes tecnologies.
Tot
i que la introducció, d'una manera adequada, d'aquestes noves eines
dins l'aula seria un benefici per l'escola i per l'alumne, comporta
certs inconvenients que no queden al marge de la vista dels més
excèntrics.
El cost de tota la renovació del material escolar és
molt elevat, i ja no tan sols per l'escola, sinó que també suposaria un
gran esforç per la major part de les famílies. A més, existeix el risc
de la filtració d'informació i d'identitat dels menors i molts cops es
fa un mal ús que suposa una distracció per l'alumne.
Per tant,
podem dir que la introducció de les tecnologies en l'aula pot ser molt
beneficiós per poder potenciar habilitats comunicatives,
d'autoaprenentatge i treball en equip pel nen/a, alhora que fa de les
classes teòriques una cosa visual, didàctica i divertida. Però tot això suposa uns costos econòmics i socials, ara per ara, elevats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario